Ford Fusion V6 Sport Forum banner
21 - 40 of 63 Posts
Nou, ik had de kans om de nieuwe Quickjack uit te proberen en wat is er nu beter dan de RDU-vloeistof te vervangen?
Ik had een 3/8" T40-dop, maar zoals hier is opgemerkt, is er heel weinig ruimte om bij de T40-plug te komen.
Ik ben naar Lowes gerend en heb een T40-bit gepakt zoals die op de foto, uiteindelijk de sleutel afgerond.
Mijn plug zit zo goed als vastgelast.
Ik heb hem in WD40 laten weken, geprobeerd de behuizing rond de plug te verwarmen, niets.
Opnieuw geweekt met WD-40, ik zal het proberen bij de volgende olieverversing of wanneer ik de transmissievloeistof over een paar weken vervang.

Heeft iemand ooit verbrande vloeistof uit het achterdifferentieel gehaald? Ik heb de olie in mijn SHO-achterdifferentieel bij 30.000 km ververst en het zag er gloednieuw uit. Ik heb nog nooit een achterdifferentieel oververhit in een RWD-toepassing, aangezien de meeste een open differentieel of een koppeling-LSD hebben.

Discussion starter · #23 ·
Heeft iemand ooit verbrande vloeistof uit het achterdifferentieel gehaald? Ik heb de olie in mijn SHO-achterdifferentieel bij 30.000 vervangen en het zag er gloednieuw uit. Ik heb nog nooit een achterdifferentieel oververhit gehad in een RWD-toepassing, aangezien de meeste een open differentieel of een koppeling-LSD hebben.
Bekijk de eerste post met de vloeistof die ik eruit heb gepompt. Het zag er niet verbrand uit, maar er zaten een heleboel spanen in. De tweede verandering zag er bijna net zo slecht uit.

Verzonden vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk

Discussion starter · #24 ·
Nou, ik had de kans om de nieuwe Quickjack uit te proberen en wat is er beter dan de RDU-vloeistof te vervangen.

Ik had een 3/8" T40-dop, maar zoals hier is opgemerkt, is er heel weinig ruimte om bij de T40-plug te komen

Ben naar Lowes gerend en heb een T40-bit gepakt zoals op de foto, waardoor de sleutel uiteindelijk afrondde.

Mijn stekker zit zo goed als vastgelast.

Ik heb het in WD40 laten weken, geprobeerd de behuizing rond de stekker te verwarmen, niets.

Ik heb het opnieuw geweekt met WD-40, ik zal het proberen bij de volgende olieverversing of wanneer ik over een paar weken de transmissievloeistof vervang.
Ik heb een Matco-bit gebruikt, maar het was de grotere schacht en niet de kleinere 1/4"-maat en ik ben er toch in geslaagd de groeven te verdraaien. [emoji2962] Maar het had wel het gat in het midden voor de sabotagebestendige bouten

Dit herinnert me eraan, ik moet mijn broer er een laten bestellen

Ik heb de achterste plug verwijderd en er zit een magneet in gedrukt, ik heb hem schoongemaakt, maar ik heb mijn vinger in het gat gestoken en voelde geen vloeistof, ik weet niet hoe ver het in de behuizing zit. Het is een beetje moeilijk voor de magneet om efficiënt te werken als er niet veel vloeistof in zit, ik weet zeker dat het rondspat, maar toch.

Discussion starter · #26 ·
Ik denk dat de L-sleutels zouden passen en dat je een pijp over het uiteinde zou kunnen schuiven voor extra hefboomwerking.

Is dit in overeenstemming met de OEM-specificaties?

Red Line (50204) SAE 75W80 API GL-4 handgeschakelde transmissie- en transaxle-smeermiddel - 1 Quart

Attachments

Is dit in overeenstemming met de OEM-specificaties?

Red Line (50204) SAE 75W80 API GL-4 handgeschakelde transmissie en transaxle smeermiddel - 1 Quart
Nee. Dat is zowel het verkeerde gewicht als de verkeerde specificatie/toepassing.

• Like
Reactions: thelastsumurai
Discussion starter · #31 ·
Amazon to the rescue

Ik heb het vandaag meegenomen naar mijn werk, ik ga een machinist een stuk van 1/2" laten uitboren.

aluminium rond en het er enigszins in persen
Of steek het gewoon in het uiteinde van een diepe dopsleutel en zet er een lange verlenging op.

De L-sleutel met verlenging werkte en mijn Mighty vac werkte perfect, ik verwijderde ongeveer 16 ounces oude vloeistof.
Het begon eruit te lekken toen ik de vulopening verwijderde, ik ving die vloeistof ook op om er zeker van te zijn dat ik correct mat.
Niet dat het veel uitmaakte, aangezien het gevuld wordt totdat het uit het vulpeilgat loopt.

Attachments

Discussion starter · #34 ·
Ik heb deze gebruikt en ze hebben gewerkt.

Alleen om u een referentie te geven over hoe strak de stekker uit de fabriek is, heb ik het gesloten uiteinde van een 1/4" combi-sleutel gebroken en de groeven van een Matco torxs Plus-sabotagebit verdraaid.

Verzonden vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

Alleen om u een referentie te geven over hoe strak de plug af fabriek zit, heb ik het gesloten uiteinde van een 1/4" combisleutel gebroken en de groeven van een Matco torxs Plus tamper bit verdraaid.
Ik heb hetzelfde gedaan. Brak een van mijn originele 1/4" "gesmeed in de VS" Craftsman-sleutels. Toen draaide ik een van mijn Chinesium Craftsman Torx-bits af. Toen koos ik voor een hogere kwaliteit (duurdere, maar waarschijnlijk in dezelfde fabriek gemaakt) torx en twee Amazon-combisleutels met levenslange garantie. Ik plaatste beide sleutels over de torx-bit en schoof vervolgens een pijp van 18" over het uiteinde van beide sleutels en hij kwam los.

Natuurlijk heb ik wat anti-seize op de plug gedaan voordat ik hem er weer in zette.

Discussion starter · #36 ·
Ik deed hetzelfde. Brak een van mijn originele 1/4" "gesmeed in de VS" Craftsman-sleutels. Toen draaide ik een van mijn Chinesium Craftsman Torx-bits af. Toen koos ik voor een hogere kwaliteit (duurder, maar waarschijnlijk gemaakt in dezelfde fabriek) torx en twee Amazon-combinatiesleutels met een levenslange garantie. Ik plaatste beide sleutels over de torx-bit, schoof vervolgens een 18" lange pijp over het uiteinde van beide sleutels en hij kwam los.

Onnodig te zeggen, ik heb wat anti-seize op de plug gedaan voordat ik terugging.
Ik heb er draadafdichting op gedaan omdat ik me zorgen maakte over lekkage. Ik vermoed dat Ford een soort draadborgmiddel erop heeft gedaan.

Verzonden vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

Eindelijk hieraan toegekomen tijdens mijn Corona "vakantie". Een T-40 bit uit mijn HF, 1/2 drive Torx set geslagen.........
Image

Gebruikt met een 5/16 sleutel en een 3 voet lange cheater bar

Image

Al genoeg jaren gesleuteld om te weten wanneer je op het punt staat iets te breken, dus
die plug ging een no-go worden, tenzij ik een echt unieke, ultra sterke, T-40 bit vond.

De plug in de achterdiff kwam er meteen uit. Besloten om het gewoon te doen zonder de vulplug te openen. Het eerste wat ik deed was
een "peilstok" maken met een afgesneden stuk van een metalen kleerhanger, gespoten met grijze primer

Image

Het niveau is ongeveer 1/2 inch onder de onderkant van de vulplugopening.

Image

Vullijn toegevoegd

Image

Een koperen zuigleiding gemaakt, kon gewoon geen flexibele slang vinden die helemaal naar beneden kon worden gedwongen
naar de bodem van de diff.

Image

Image

Pompten ongeveer 15 Oz's uit

Image

Image

Pompten dezelfde hoeveelheid terug, gebaseerd op markeringen van de quartfles.

Image

Schoongemaakt gunk/spanen op de magneet

Image

Gecontroleerd met peilstok, klaar om te gaan. :)

Rode loctite?

Het is het semi-harde spul dat Ford meestal gebruikt voor aftap-/vulpluggen.

Ik raad Permatex's paarse schroefdraadafdichting aan. Het werkt veel beter dan PTFE-afdichting of -tape voor het afdichten van vloeistoffen/lucht, is sterker dan blauwe/groene/gele schroefdraadborging en blijft daadwerkelijk zitten, maar is ook verwijderbaar zonder hitte. De mensen in huis gaan supermisbruik met de kraanhendel van de gootsteen om, tot het punt dat de stelschroef op de hendel altijd los trilde, zelfs met blauwe schroefdraadborging. Ik heb er een lipje paars op gedaan en het zit al meer dan een jaar vast. Ik heb dit eerst gebruikt voor een soort hydraulisch project of loodgietersproject.

21 - 40 of 63 Posts