Ford Fusion V6 Sport Forum banner

Wyciek oleju pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów

23K views 21 replies 9 participants last post by  maydk65  
#1 ·
Cześć wszystkim,

moje FFS z 2018 roku ma przejechane prawie 90 000 mil. To był wspaniały samochód na ponad 40 000 mil, które na nim przejechałem, ale podczas ostatniej wymiany oleju zauważyłem wyciek z obszaru, w którym silnik i skrzynia biegów się łączą. Mam jeszcze 10 000 mil na fabrycznej gwarancji Ford PremiumCare ESP.
Czy to wygląda na wyciek uszczelki tylnej wału korbowego? Czy ktoś wie, czy coś takiego byłoby objęte gwarancją?

Dzięki z góry!
 

Attachments

#2 ·
  • Like
Reactions: thelastsumurai
#4 ·
Mam to od ~ 80 tys. mil. Teraz przy 142 tys. mil i tracę do 4-6 uncji na 6000 mil. Do 8 uncji, jeśli ścigam się co tydzień. Zrujnowało to moją osłonę podwozia, ale nie zawracałem sobie głowy jej wymianą. Zdejmuję ją w sezonie wyścigowym i ponownie instaluję na zimę, aby chronić silnik i elementy podwozia. Mój wyciek wpływa na zmianę biegów i osiągi tylko wtedy, gdy poziom płynu jest niższy o ponad 4 uncje. Między mną a moim mechanikiem zdecydowaliśmy, że koszt i czas wymiany uszczelki między połówkami skrzyni biegów są tego niewarte. Silnik trzeba by było wyjąć. Planuję uzupełniać płyny i czekać, aż ulegnie awarii (może nigdy nie ulec awarii w normalnych warunkach, jeśli będziesz o to dbać).
 

Attachments

  • Like
Reactions: Engineer
#5 ·
Mam to od ~ 80 tys. mil. Teraz przy 142 tys. mil i tracę do 4-6 uncji. ponad 6000 mil. Do 8 uncji. jeśli ścigam się co tydzień. Zrujnowało moją osłonę podwozia, ale nie zawracałem sobie głowy jej wymianą. Zdejmuję ją w sezonie wyścigowym i ponownie instaluję na zimę, aby chronić silnik i elementy podwozia. Mój wyciek wpływa na zmianę biegów i osiągi tylko wtedy, gdy poziom płynu jest o ponad 4 uncje za niski. Między mną a moim mechanikiem zdecydowaliśmy, że koszt i czas wymiany uszczelki między połówkami skrzyni biegów są tego niewarte. Silnik trzeba by wyjąć. Planuję uzupełniać płyny i czekać, aż ulegnie awarii (może nigdy nie ulec awarii w normalnych warunkach, jeśli będziesz o to dbać).
Czy z twojego wycieka płyn przekładniowy? Z mojego wydaje się wyciekać olej silnikowy.
 
#6 ·
Twoje zdjęcia wyglądają dokładnie tak, jak u mnie cieknie.

Płyn przekładniowy Mercon LV, którego używają nasze samochody, brązowieje prawie natychmiast po jednym cyklu cieplnym. Wygląda bardzo podobnie do oleju silnikowego, ale nie pachnie tak samo. Powiedziałbym, sprawdź poziom płynu w skrzyni biegów i oleju, a w zależności od tego, który traci poziom, będziesz wiedział, który to jest.

Nie wiem, czy Twój 2018 ma bagnet skrzyni biegów, tak jak mój 2017 pod airboxem i rurą doładowania, ale jeśli tak, możesz to sprawdzić dość łatwo. Ale słyszałem, że niektóre późniejsze modele nie mają, a wtedy jesteś pod samochodem, wyciągając korki wlewowe z boku skrzyni biegów, aby sprawdzić poziom płynu. Mam nadzieję, że masz bagnet.
 
#7 ·
Nigdy nie zaglądałem pod spód, ale kilka miesięcy po tym, jak kupiłem swój samochód, zauważyłem zapach spalenizny, gdy włączyłem ogrzewanie. Dodali barwnik i odkryli, że wydobywa się skądś w pobliżu. Okazało się, że tylna uszczelka główna padła przy 30 000 km, a mój samochód był rozebrany na części w salonie Forda przez tydzień :-/ wszystko jest dobrze od czasu, gdy ją wymienili.
 
#8 ·
Nigdy nie zaglądałem pod swój, żeby zobaczyć, ale kilka miesięcy po tym, jak go miałem, zauważyłem zapach spalenizny, gdy włączyłem ogrzewanie. Dodali barwnik i stwierdzili, że pochodzi skądś w pobliżu. Okazało się, że tylna uszczelka główna padła przy 30 tys. km, a mój samochód był w kawałkach w salonie Forda przez tydzień :-/ wszystko było dobrze od czasu, gdy ją wymienili.
Ciekawe. Mam nadzieję, że wymienią tę uszczelkę w ramach gwarancji. Dzięki za wgląd.
 
#13 ·
Warto sprawdzić/wymienić zawór pcv w ramach konserwacji zapobiegawczej lub aby zapobiec ponownemu wydmuchaniu tylnej uszczelki głównej. Jeśli to coś się zepsuje, powoduje to gromadzenie się ciśnienia w skrzyni korbowej, co jest dobrym sposobem na wydmuchanie tylnej uszczelki głównej.
 
#14 ·
Może warto sprawdzić/wymienić zawór pcv w ramach konserwacji zapobiegawczej lub aby zapobiec ponownemu wysadzeniu tylnej uszczelki głównej. Jeśli to coś się zepsuje, powoduje to gromadzenie się ciśnienia w skrzyni korbowej, co jest dobrym sposobem na wysadzenie tylnej uszczelki głównej
Czy jest gdzieś na ten temat przewodnik? Chciałbym to sprawdzić.
 
#18 ·
Powinieneś dostać kontrolkę silnika i może kod P051B.
 
owns 2017 Ford Fusion Sport 401A
#19 ·
Wiem tylko, że zła wentylacja skrzyni korbowej jest jednym z typowych powodów, dla których uszczelka tylna główna się wypala, nie potrafię powiedzieć, ile ciśnienia potrzeba, aby wyrzucić kod. Inne samochody, nad którymi pracowałem, nie wyrzucają kodu, ale to tanie ubezpieczenie i łatwe do wymiany. Czy wąż pcv wyglądał na zatkany, gdy go zdejmowałeś, aby zainstalować zbiornik catch can? I czy masz olej na świecach zapłonowych? To może oznaczać, że uszczelki pokrywy zaworów/uszczelki rur świec zapłonowych są również uszkodzone, co może również spowodować zatkany pcv dzięki narastaniu ciśnienia. System pcv nie jest zbyt zły w tych silnikach, to koszmar w innych. Passat 2.8 to jeden z tych, z którymi cieszę się, że nie muszę już mieć do czynienia, potrzebujesz 3 rąk z chudymi 10-calowymi palcami, aby wymienić ten bałagan.
 
#21 ·
Wiem tylko, że zła wentylacja skrzyni korbowej jest jednym z typowych powodów, dla których uszczelka tylna wału korbowego się wypala, nie potrafię powiedzieć, ile ciśnienia potrzeba, aby wyrzucić kod. Inne samochody, nad którymi pracowałem, nie wyrzucają kodu, ale to tanie ubezpieczenie i wystarczająco łatwe do wymiany. Czy wąż pcv wyglądał na zatkany, gdy go zdejmowałeś, aby zainstalować zbiornik catch can? I czy masz olej na świecach zapłonowych? To może oznaczać, że uszczelki pokrywy zaworów/uszczelki rur świec zapłonowych są również uszkodzone, co może również powodować zatkany pcv dzięki narastaniu ciśnienia. System pcv nie jest taki zły w tych silnikach, w innych to koszmar. Passat 2.8 to jeden z tych, z którym cieszę się, że nie muszę się już zmagać, potrzebujesz 3 rąk z chudymi 10-calowymi palcami, aby wymienić ten bałagan.
Z tego, co widziałem, nie wyglądał na zatkany. Czy zawór znajduje się w tym samym miejscu co pokrywa zaworów czy dolot?
 
#20 · (Edited)
Wymiana jest wystarczająco prosta. Maksymalnie 10 minut.
RockAuto Motorcraft EV297 4,91 $
 
owns 2017 Ford Fusion Sport 401A
#22 ·
Kiedy zdejmujesz pokrywę silnika i widzisz mały wąż w kształcie litery "U" umieszczony w lewym górnym rogu silnika, tylny punkt połączenia tego węża to zawór PCV. Wychodzi po przekręceniu szczypcami.
 
owns 2017 Ford Fusion Sport 401A